PEČENA SARMA


Ko se oglasim pri starših, mi mami vedno da kakšno dobroto za kuhanje. Tokrat je bilo to zelje, domače kislo zelje. In ni preostalo nič drugega, kot da naredim sarme. Pa saj je sedaj, ob koncu leta, tudi čas za sarmo.

Potrebujemo:
1 srednje velika kisana glava zelja
500 g narezanega kislega zelja
500 g mletega mešanega mesa 
manjši kos slanine (npr. hamburška, cca 200 g)
2 jajci
3 srednje velike čebule (rdeče)
4 stroke česna
sol
poper
olje
1 čajna skodelica riža (okroglega)
2 dcl paradižnikove mezge
2 žlici ajverja


1. V ponvi, na malo olja, prepražimo čebulo in slanino, ki jo predhodno narežemo na manjše kose. Dodamo narezan česen. 


2. Med tem v posodi zmešamo mleto meso, riž,  jajci, sol ter poper. Ko se zmes v ponvi prepraži, malce porjavi, jo polovico dodamo zmesi iz mesa, drugo polovico si prihranimo. Zmes, ki bo polnilo sarm, dobro premešamo, da se vse skupaj lepo poveže.

3. V drugo polovico prepražene slanine s čebulo in česnom dodamo paradižnikovo mezgo in ajver. Dodamo še narezano kislo zelje in vse dobro premešamo ter podevamo po dnu ognjevarne posode (litoželezne, steklene,..). To bo posteljica za naše sarme.

4.  Zeljno glavo na hitro splahnemo pod tekočo vodo, nato pa jo razlistimo, da dobimo posamezne liste, v katere bomo zavili meso v sarmo. Odebeljeni sredinski del listov odstranimo.

5. Na delovno površino si raztegnemo list zelja, nanj položimo svaljkast kos mesne mešanice. Najprej enkrat zavijemo sarmo naprej, nato prepognemo stranske dele lista na noter ter zavijemo sarmo do konca, da dobimo rolice. Naredimo toliko sarm, kolikor imamo primernih listov zelja, oziroma mesne zmesi. 

6.Sarme zlagamo drugo ob drugo na posteljico iz zelja. Ostanke zeljne glave narežemo na tanke trakove in jih potresemo po vrhu sarm.

7.
Sarme zalijemo z vodo tako, da sega voda še 2-3 cm nad sarme. Posodo pokrijemo in jo postavimo v prej ogreto pečico na 200 °C za slabi 2 uri. 

Komentarji

Oseba MOJCA BOŽIČ sporoča …
Tole mi je pa zanimivo...ponavadi to packam na štedilniku, pa mešam, da se mi ne prismodi....Od zdaj naprej samo še pečica...vse ostalo pa je pri meni isto, samo da jim jaz naredim poleg posteljice tudi kovter in jih pokrijem.
Oseba Polona sporoča …
Ja, tudi jaz jih občasno pokrijem z ostanki zeljne glave, ki jo narežem čim tanjše. A je tudi v posteljici dovolj zelja. Poskusi dat v pečico tokrat. Papokrij, da voda neizpari in bo odlična.
Oseba Anonimni sporoča …
Videti so okusne. Verjetno so sarme povezane s tradicijo, saj jih je moja mami delala vedno in samo z mletim svinjskim mesom, tako kot jih še vedno delajo v Bosni, od koder so moji starši. In tako kot jo kuham zdaj jaz! Vedno je v masi še na mini koščke narezano suho meso ter obvezno suha rebra za čez. Skratka, pr8 nas je sarma poklon kralju, prašiču. Nikoli je ne pečemo, vedno kuhamo, prav gotovo je pa nikoli, res nikoli ne mešamo, saj jo kuhamo v ogromnih količinah, cca 70 sarm. Sarma se pri nas kuha ure in ure in se nikoli ne prismodi, saj to preprečuje posteljica iz ostankov zeljne glave in počasno kuhanje pri nižji temperaturi. Prav tako ima sarma na vrhu pokrov iz listov zeljnate glave. Je pa vsekakor obvezno kosilo za 1. januar!
Oseba Polona sporoča …
Ja, vsekakor se vidi, da imamo v bistvu skupne korenine (ex Jugoslavija) in smo tudi mi sarme delali na podoben način. Opažam, da imajo tudi v Bosni in ostale države bivše Jugoslavije zelo različne načine priprave sarme, a hkrati podobne. In ja, tudi pri nas je sarma tradicija za 1.januar.😉
Oseba MOJCA BOŽIČ sporoča …
Pokorno javljam, da sem poizkusila sarme v pečici...rezultat in komentar naših doma je bil.....""""""nikol več na noben drug način kot pečica!!!!""""""Perfektna stvar, pa tolk mal dela sem imela z njimi, da si še južno nisem zaslužila.....hvala ti za to idejo.
Oseba Polona sporoča …
O, super Mojca. Sem vesela, da jim je bilo všeč...in tebi. Še bolj pa to, da res nisi imela veliko dela z njimi. ☺ Pa srečno in zdravo vam želimo.😍

Priljubljene objave